eas

Alla inlägg den 28 januari 2011

Av Ämms - 28 januari 2011 23:30

energidryck.. ja det har det ju varit ett bra tag nu.. olika åldersgränser i nästan alla affärer.. Men på Ica så är det väl 15-16årsgräns.. Visst är det bra med åldersgräns så att inte tioåringar går och köper en massa och blir hyperaktiva och grejjer.. eller nåt.. Och ja.. det är bra att dom kollar legg så att man är i rätt ålder för att få köpa.. MEN!!! VAD I HELVETE!! JAG är inte fjorton år så jag ska behöva visa legg för att få köpa energidryck!!! Ja.. jag fick höra "Ja då var det legg då" Mitt svar var då "Skämtar du eller??" "Nej jag skämtar inte" säger hon tillbaks, (surfittan) och jag ger mitt legg och blir mer och mer förbannad.. Säger sen till faster när jag packar mina grejjer att jag ska dfå fan inte handla av den jävla kärringen nå mer.. HÖGT så att hon verkligen ska höra det!! Jag är inte arg för att hon frågar efter legg, jag är inte arg för att hon frågar efter legg för energidryck. Jag är arg för att jag är där hela tiden och köper energidryck OCH cigaretter OCH någon enstaka snusdosa.. HON känner igen mig för jag är ju för helvete där HELA TIDEN!! Jag blir så arg.. 

"Jag måste se legitimation för att kunna trycka på knappen" DEN JÄVLA KNAPPEN VET VÄL FÖR HELVETE INTE OM DU TITTAR PÅ ETT JÄVLA HELVETES LEGITIMATION FÖR FAN!!!

ÅÅÅHHHH.

Samma sak hände för ett tag sen, när hon var ny på den affären.. Hon frågar först min kusin om legg. hon säger då att hon inte har nåt legg, bara ett skol-legg.. Ja men det gick ju bra att kolla på.. MEN HALLÅ?? Nej det är inte ett godkänt legitimation.. men efter att ha sett på det kortet så kunde hon TRYCKA på knappen. Kärringjävel..!!!


Cigaretter och snus fattar jag ju att dom kollar legg för.. men energidryck??
JAG ÄR FÖR HELVETE 24 ÅR!!!!!!!! jag ska inte behöva visa legg för att få köpa ENERGIDRYCK!!!

Nästa gång jag går till den Ica-affären och hon sitter i kassan så tänker jag då fan inte gå till hennes kassa. Om så hon är den enda som är i kassorna..!

Kan ju gå till henne och säga att dom får byta kassör/kassörska annars tänker jag inte handla där :p hahaha..


nej men seriöst.. Jag ser inte så liten ut.. jag frågade min faster om jag ser ut å va fjorton år.. Eller jag sa.. "SER JAG UT SOM FJORTTTTTÅN ÅR ELLEEERRRRRR???"


Trött på sura kärringar som kanske inte fått sig nåt på 10 år så dom måste va jävliga mot alla unga.. eller så kan dt ju va så att hon bara är trött på allt och att det är enda sättet för henne att få känna att hon lever? 


nej.. BLÄH för bitterfittor som förpestar livet för andra och gör deras dag liiite mindre rolig =)

Av Ämms - 28 januari 2011 22:58

Kände ett liiitet tvång att lägga upp liiiiite roliga bilder på PutteFnasken :p


                

        

Av Ämms - 28 januari 2011 22:12

Några profilbilder från fejjan från de senaste två (?) åren =)


        

    



             


    

        


    

    


(härmat darling)

Av Ämms - 28 januari 2011 16:36

jag känner nu att jag kanske skulle ha tvingat med mig själv och plågat mig igenom en helkväll med massa folk jag inte känner.. Tror min T blev lite ledsen att jag inte orkar med att följa med=( 


Men nu sitter jag här.. har precis vart i tvättis.. glömde helt bort det så fick panik :O Sprang dit fort som fan.. hoppas jag hinner få allt torrt nu bara.. hm.. 

Men som vanligt så fungerar inte torktumlaren.. Börjar bli trött på det =( 


Men ja.. vad ska jag göra ikväll då? är ju själv hemma.. kanske gå och köpa en liiiiten godisbit? eller varför inte nötter? blev sjuuuukt sugen på det tidiagre idag så kanske jag skulle köpa ett helt gäng och bara trycka i mig? =D

Av Ämms - 28 januari 2011 15:36

Ja då är det fredag och jag tvättar. måste snart springa tillbaks igen.. Ska hem till faster och ta en kopp kaffe snart också.. efter tvättisturen såklart.. ikväll var det meningen att jag skulle med min T på inflyttningsfest hos en kompis till honom.. Men efter att jag både har skurit mig i handen OCH fått helvetet så kommer jag inte orka med att vara glad.. känner mig så orkeslös =( Ingen bra känsla när jag känner mig bra annars.. Jag känner ju mig själv nog bra att jag vet att jag bara skulle förstöra kvällen för T om jag följer med. Då kommer jag bara orka med en liten stund och sen vill jag åka hem och då följer han med bara för att han är så snäll som han är.. Så det är nog bäst att jag håller mig hemma ikväll och låter honom gå ut och ha roligt =)


Har allafall orkat med att städa i vardagsrummet, skurat golvet där. grejjat i hallen och skurat golvet där också.. så jag har ju inte gjort ingenting idag ändå =) 


Fredrik åkte med mamma till chberg.. Och självklart när jag går där på parkeringen så ringer PappaPär och frågar om jag kan fråga henne om hon fick med salvan till Lukas. Så det var bara att bita ihop, knacka på rutan och fråga.. Men fick inte direkt nåt välkommet snack.. FYFAN för SVIN säger jag bara!!!!! Men det har runnti av mig nu.. jag bryr mig inte alls överhuvudtaget INGENTING längre. Det kändes inte ens det minsta i hjärtat när jag såg henne.. Betyder det att jag VERKLIGEN gått vidare då? Såret kanske har läkt så bra att det inte ens finns nåt ärr att se? känns så allafall. En bra känsla =)

Av Ämms - 28 januari 2011 11:45

Jag minns inte många av mina födelsedagar.  Jag har inte varit någon direkt födelsedagsfirare.. Kan inte komma på någon förutom mina två senaste där jag inte varit full som en stekpanna. Men jag kan nog säga att min favoritfödelsedag var här hemma förra veckan med min T, lillebror Fredrik och PutteFnasken. Min T är den första pojkvännen som jag fått födelsedagspresent av. =)

Av Ämms - 28 januari 2011 07:52

ett besök på akuten. Ja.. Jag ska inte ha knivar liggandes hemma.. i köket alltså.. hahha.. Inte bra inte bra. 


Ja.. från början då..


Jag hade tagit fram mat.. potatisgratäng och kött.. Tänkte först gå över till faster och låna en cigarett men så tänkte jag att.. Nääh, jag förbereder först innan jag går dit så går det fortare sen. Skulle då skära upp plasten på potatisgratängen.. hittade ingen sax.. då skar jag mig i fingret.. stod där i nån sekund.. titttade.. sååå kom det MASSSSAAA blod.. Panik.. Sprang till fredriks rum. skriker.. Måååååste till sjuuukhuuuuset, jaa har skäääärt määäääjjjjj. Fredrik trodde jag skojjade.. men så kom han och fick se allt blod.. jag skyndar till badrummet. vatten.. papper.. Fredrik ringer faster som kommer så fort hon kan. jag visar henne. japp. måste till sjukhuset. åker dit.. sitter en stund i förtsa väntrummet.. väntar å väntar.. behöver inte vänta så länge. kommer in och visar.. blod överallt. hon (sköterskan) gör rent och sätter på rena grejjer på såret. sen sätter vi oss och jag berättar vad som hänt. får ett flin från henne. jag skrattar lite :p

Får sen följa med till ortopedsidan.. där sitter två tanter i väntan på röntgen.. den ena hade suttit och väntat i över tre timmar.. fick inte ens dricka vatten IFALL det skulle bli operation, Men dom sa att IDAG kunde det INTE bli operation för det finns inga platser eller läkare till det.. Hmm.. 

Men bäck to mii.. Jag satt och hade ONT ONT ONT men försökte hänga med i skratt och prat med tanterna..

Fick sen komma in i ett rum. väl där inne så tittade sköterskan på såret och konstaterar. "ja det måste nog sys detta ja" 

Läkaren kommer sen.. tror han hette Ivan.. småflinade lite när han sa sitt namn..:O Han klämde och tittade. jag skrek och höll andan, skrek och sen höll andan igen. ONT. SMÄRRTA!! det skulle inte sys nej.. tre "strips" satte han på.. men INNAN han gjorde det.. (detta berättade kula efteråt) så klämde han som fan.. jag vågar aldrig titta på skador när läkare ska känna och klämma.. Jag VEEET hur dom håller på och tänkte att det är lika bra att jag tittar bort annars kommer jag väl spy..

Han klämde och grejjade och tittade på min reaktion.. Och min reaktion var - SKRIIIIK AAAAAAAJJJJJJ FAAAAAAAN!! ÅÅÅÅÅHHHHHHH! Jävla svin.. Men det är klart. han ville väl se så att det inte var nåt förstört i fingret.


Så nu bultar det fortfarande. gör ont som fan och jag känner för att gråta heeela tiden =( Men.. det gör jag inte :p


Idag ska jag faktiskt slippa diska =) Frågade fredrik om han kunde göra det om jag sköljer av alltihoppa så att det inte finns minsta lilla smuts på.. och det gick han med på =) Jag köpte ju diskborste till han igår så =)


Jooo.. en sak till. Var iväg och storhandlade igår dirr efter jobbet. På Willys gick allt på 1796kr och sen gick vi in på rusta och där köpte jag grejjer för 295 tror ja :O Shiiiet va grejjer man köpt alltså:O eller inte grejjer.. mat och sånt.. Skrev till min T att jag handlat för så mycket, då fick jag till svar "Men vafan, du är ingen småbarnsmorsa, du vet de va?" HAHAHAHAH. Men åker man och handlar för att ha länge så kostar det ju..=) Gött att vi bara behöver handla in bröd å mjölk å sånna där grejjer sen.. och kanske annat om man blir sugen på det da=p


Nej nu ska jag lägga mig i soffan och sova en timme (är steeeentrööööttt) och sen ska jag över till faster, ta en kopp cappuccino och sen ringa chefen! 

Ovido - Quiz & Flashcards