eas

Alla inlägg under december 2010

Av Ämms - 31 december 2010 15:14



R och T var här med maten och drickat för ikväll =) Sen åkte dom iväg igen.. T kommer hit om ett tag. Han har köpt nåt till mig men han glömde det hemma så han måste hem och hämta det först..:/ Undrar vad han köpt..?:O 

Resten av gänget kommer vid åtta.. 

Jag har diskat all disk, ska hoppa in i duschen nu och torka håret osv.. Har ju ganska mycket tid på mig nu att göra mig iordning.. GÖTT =) Är inte som med Julbordet jag var på.. jobbade till halv fyra och skulle vara i stan kvart i sex. DÅ var det stressigt som fan.. haha.. Meeen nu har jag massa mycket tid på mig =) Moha.. Synd att jag inte kan hitta laddaren till kameran för då hade jag lagt upp en bild på klänningen.. men ska försöka hitta den nu.. Den måste ju vara här nånstans(?) hmm.. 


Är inte så mycket kvar att göra här nu.. Sovrummet driter jag i. Orkar inte. Har allafall slängt på överkastet och lagt ordning kuddar å sånt så det ser allafall normalt och fint ut. Haha.. 


Nej dags att hoppa in i duschen då =)


Över Änd Aot // Ämms


  

Av Ämms - 31 december 2010 13:11

  


Har precis kommit hem från jobbet.. Hade bara Åttan och jourrum idag så det gick smidigt och fort :) Kändes bra att jag tog 6timmarsdagen idag=) 




Satt och tänkte på detta året när jag hade lunch förut.. Vilket jobbigt år jag egentligen har haft.. Förlorat många nära och kära, fått nya/gamla nära och kära.. Jag trodde hela detta året bara skulle innehålla skit, och att jag skulle minnas året 2010 som ett helvetesår.. Men.. när jag tänker efter så har det hänt en hel del roligt och bra också.. Lööver mitt jobb som jag fick en vecka innan detta årets början.. Har nu fått mig en pojkvän som är världens bästa=) Har vänner som älskar mig för den jag är. Har en familj (kusinfamiljen) som älskar mig och jag älskar dom.. Ja.. Kan det egentligen bli bättre? 


Måste försöka hitta laddaren till min kamera.. Vill ju ta kort å så ikväll ju.. Hmm.. OM jag orkar med att grejja i sovrummet så kanske jag hittar den där inne. haha..


Ska grejja och göra ordning här hemma nu alldeles strax, sen kommer T hit.. och sen ska jag väl försöka göra mig ordning och sådära.. Hoppas på en bästig kväll med dom bästa=) 


Över Änd Aot // Ämms


  

Av Ämms - 30 december 2010 17:29

  


Kärleken är evig, men föremålen kan växla.. Det sa en arbetskamrat till mig igår. Är ju faktiskt ganska så rätt om man tänker efter.. Och sen sa hon. När du är ute och festar kan du bli riktigt hungrig, men kom ihåg att du går hem och äter dig mätt.. också jävligt rätt :p


Nu har T kommit hit :) Wiiie


Över Änd Aot // Ämms


  

Av Ämms - 30 december 2010 17:13



Jag har inte haft tid att blogga så mycket denna veckan.. Har haft så mycket att göra på jobb och med pojkvän.. Men nu har jag lite tid.. T kommer snart så ska mysa lite och sen sätta igång och göra ordning i förrådet så att vi kan slänga in lite kartonger och sånt, sen ska vi göra lite ordning i mitt sovrum.. 


Imorgon ska jag jobba litegrann.. gött att jag inte jobbar heldag :D Wiie.. hihi. Sen ska jag möta T i stan så ska jag köpa lösögonfransar tror jag :) Att ha till kvällen :) Och sen ska vi hem hit och göra ordning inför kvällen. Ska sitta här med några vänner och så:) Ska bli kul =) 


Vad ska ni göra imorgonkväll? Nåt riktigt kul hoppas jag=) 


Jag berättade om smset jag fick på juldagen va? Allafall så fick jag pengar från Honom igår.. tycker det är vääldigt konstigt.. Varför först skälla och tycka att det är konstigt att JAG aldrig hör av mig och blabalbal massa mer och sen helt plötsligt skickar 500kr till mig..?? Hmm.. Är det något i görningen eller vadå? 


Mötte också T**** på Bergvik när jag var där med kusin L.. jag hölsade så snällt men fick inget svar tillbaks.. Bara en blick rakt in i mina ögon.. inget mer.. Jag VET att han såg att det var jag.. Varför annars glo rakt i öga på mig? Det kändes litegrann långt där inne.. Vi var ändå väldigt nära varandra under en period.. Nästan som bästa vänner. och nu när man möts, står en meter från varandra.. så får man inte ens ett ynka litet hej.. Men jag skiter it.. Ingen idé å lägga ner mer tid, energi eller annat på det.. 




Över Änd Aot // Ämms


  

Av Ämms - 27 december 2010 13:25

.. jag träffade min nu kallade Darling, var för mååånga år sen när vi båda två jobbade på ett ställe som då kallades Solajobb.. Jag tyckte att hon var skum.. En konstig typ som bara gick runt och inte sa så mycket.. Jag sa inte mycket jag heller.. tyckte inte hon var värd att prata med liksom.. Sen efter den sommaren så var det slut.. på jobbet där.. Men efter ett halvår eller så, så började jag jobba på ett annat ställe och där jobbade hon också.. Och hennes man som jag känt sen förr i världen.. Jag började prata med honom.. och sen efter några dagar eller veckor eller vad det var så frågade jag henne om hon ville med ut och röka.. Det ville hon.. Vårat första riktiga samtal med varandra var om bajs.. Ja.. BAJS! Båda två pratade på som fan om just bajs.. Vi skrattade och skrattade.. Efter den dagen visste jag att vi skulle bli vääldigt bra vänner.. Och det är vi=) 

Jag värdesätter vår vänskap så högt.. Bästa vännen någonsin=) Vi ses inte så ofta längre men.. det behövs inte.. vi vet vart vi har varandra och vi vet att om det är något så finns vi där för varandra=) 

Av Ämms - 27 december 2010 13:10

Snart ska jag till tvättstugan och hämta in det sista:) Ska bädda rent nästan allt i sängen=) Lakanet håller på och torkas nu så det får väl bli att slänga på nya örngott och påslakan så länge=) Funderar på att köpa en sån där sängkappa.. Är det snyggt att ha det? Eller finns det något annat man kan ha istället som är snyggare? Ska till Bergvik med Kusin L sen efter tvätten är klar=) Skulle egentligen till stan men vi tar bergvik istället:) Ska försöka hitta allt jag behöver.. måste ju ha nåt fint att ha i fönstret i badrummet. Har ju fortfarande det provisoriska lakanet över fönstret där nu.. Tråkigt och FULT! 


Saknar min gulliga pojkvän =( Men vi ska ses så fort han slutar jobbet =D Woohoo.. Ska bli så kuul=) (Har jag blivit en sån tjej som bara vill vara med sin pojkvän? Hoppas inte det) Men jag har ju så roligt med honom, och det är så skönt att kunna vara sig själv, helt ut.. Inte ofta man kan vara det.. 



Jag för hundra år sen :O Vill ha mitt långa hår tillbaka =(

  

Av Ämms - 27 december 2010 11:45

Undrar va fan det är för fel på vissa människor. Jag säger inte att jag är perfekt, för det är jag absolut inte.. Men.. varför skylla ifrån sig? Varför skälla och hålla på när det inte är mitt fel? Visst till en liten del kan jag ju säga att det är det.. eller inte fel. Jag har bara inte orken.. Varken kroppen eller själen orkar med så mycket mer.. Sedan jag fick mitt nya schema så måste jag göra allt som måste göras när jag är ledig dom få dagarna på vardagen.. då orkar man inte åka runt och hälsa på alla.. visst.. vissa vänner och så.. som bor i närheten.. Men jag åker inte många många mil för att hälsa på nåra som inte ens vill eller "har tid" att hälsa på mig? Varför ska jag ens lägga ner nån tid och energi på dom? 

När jag var på en föreläsning för ett tag sen.. tror det var i våras någon gång.. Så var det en dam som pratade om just såna här saker.. "Varför ska man fortfarande ha kontakt med folk som får en att må dåligt?" "Man ska inte behöva det!" "Man ska ha människor runt sig som får en att må bra" "Ta bort människorna i ditt liv som får dig att må dåligt, OAVSETT vem det än är" Och ja.. jag gjorde ju det en gång.. med Henne. Varför inte göra det igen? Med Honom ? Va mycket bättre jag skulle må då. Va mycke mindre idiotier jag skulle slippa.. Jag gjorde det en gång.. för fem, sex år sen.. Men efter något år kom han/dom tillbaks in i mitt liv igen.. Men om jag klarade det den gången.. Varför inte göra det igen? Och verkligen stå fast vid det den här gången?

Men ja.. livet är som det är och man får väl acceptera att vissa människor kommer man alltid att ha med sig under livets gång.. 

Av Ämms - 27 december 2010 10:25

  

Jag vaknade halv sex imorse och trodde seriöst att jag hade försovit mig.. Hoppade upp ur sängen, sprang in i vardagsrummet åsså kom jag på.. JAG ÄR JU LEDIG! La mig i soffan och kikade på lite teve tills jag somnade om igen.. vaknade för en timme sen. sprang till tvättis för att kolla om det fanns nån tid nån dag. Det fanns idag:D så jag håller nu på att tvättar. Är inte så värst mycket faktiskt. Men gött att få bort det. 


Så.. dagens sysslor:

  • Tvätta
  • Städa
  • Stan med Kusin L?
  • Stan med bästa T  
  • Möblera om hos T (kanske)
  • Försöka att inte stressa ihjäl mig på min lediga dag=)

Över Änd Aot // Ämms


  

EAS


Jag är en 24årig städtant från Karlstad. =)

bmi

Sök

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<<
December 2010 >>>

Da Arkajv

Brasiga bloggar =)

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards