eas

Alla inlägg under februari 2011

Av Ämms - 14 februari 2011 16:55

Åkte ju till Göteborg med min T i lördags =) Vi gick på Universeum och sen strosade vi lite på stan =) Jag fick två jäääätte gulliga saker av honom när vi var där =D      



Snyggaste bilden jag någonsin tagit ;)

  


                                                              


              

    


                


   

         


Av Ämms - 13 februari 2011 18:54

Nu är vi hemma igen från Götet =) Hade suuuuuper kuuul=) Bilder kommer senare =) Wiiiihoooppp :D

Av Ämms - 11 februari 2011 17:45

Jag har ont i fingret. JÄTTTE ONT!! =(


Jag glömde berätta en sak förut. En sak som hände på jobbet. Jag var i mitt "stressiga-jag-humör". Så helt plötsligt ser jag en kille som ser exakt ut som C. På pricken lik. Jag blev bara stående och titta. Eller.. GLO! Jag kände efter en stund när jag kom tillbaks till mig själv att jag stod och gapade litegrann och en tår rann nerför min kind. När jag torkade bort tåren så tittade jag tillbaka och då var han inte alls så lik honom som jag för bara en halv sekund sen tyckte. Han log litegrann mot mig och sen gick han. Jag stod fortfarande på samma plats. Som förstenad. Jätte läskig. 

Av Ämms - 11 februari 2011 14:50

Ja då var denna veckans arbete gjort =) Skööönt =) Kände mig snäll idag så hjälpte en arbetskamrat som hade en del kvar att göra =) FAST att jag bara skulle jobba sex timmar idag.. Så det blev att jag jobbade sju timmar istället;) Moha. Så nu är jag hemma och ska alldeles strax börja med mat.. Blir lite enkelt idag. Äggröra på macka och bacon =) Gööött=)


Gårdagen var hektisk så hann inte sitta vid datorn. Jag jobbade, blev hämtad av Faster, åkte direkt och handlade. Sen hämtade vi kusin L och sen lämpade vi av matvarorna hemma. Sen åkte jag och Kusinen och hämtade två av hennes vänner på skolan. Sen drog vi till Ikea för jag skulle köpa byrå. Det blev två stycken=) Åkte hem och fick hjälp att bära in det. Så satte jag igång och monterade ihop dom. JAG VAR DUKTIG och gjorde det helt själv =) NÖÖÖJD!!!  Torkade av dom, ställde in en i badrummet och en i mitt sovrum. Handdukar i badrumsbyrån och underkläder mm i sovrumsbyrån. Sen grejjade jag, bäddade rent i sängen osv. Sen kom min T och jag hoppade in i duschen och sen var det sängen. Jo.. jag åt mat också. Värmde en matlåda och åt samtidigt som jag monterade byrå. Ja, som sagt. Det var en hektisk dag igår.


Min T kommer hit vid sex så jag ska försöka hinna med att laga mat, packa och städa undan lite i vardagsrummet ifall bror vill ha hem vänner ikväll. Vi åker ju till Göteborg imorn. OM tåget går da, HOPPAS det inte blir inställt för då blir jag GÖÖÖÖRLÄSSÄNN!!! 


Nej. Sätta igång med allt som ska göras=) 

Av Ämms - 9 februari 2011 15:30

Jobbat hela dagen. Jobbat som fan. Stressat ihjäl mig. Gjorde allt för att jag skulle kunna sluta kanske en liiiiten stund tidigare idag.. Jag SPRANG nästan igenom allt. MEN. Jag var inte ombytt och klar förrän tio över tre ändå. hur kan det gå? Fyfan. Bläh. Men jag ska inte klaga på det. Finns värre saker.:p


Har slagit i mitt stackars skadade finger idag så det glipar litegrann:( Kan det vara farligt tro? kanske ska höra med dom snälla syrrorna imorgon om det blir värre? Hmm.. ja.. får se hur jag gör=)


Ja.. jag ska alldeles strax kolla igenom kyl och frys för att se vad det kan tänkas att bli för mat idag. Hungrig som en oxe. Ändå åt jag en stoooor portion lasagne till lunch idag. =) Bra att vara hungrig för det betyder att jag äter mer och det betyder att jag kommer att gå upp i vikt=) Wiihoo


Klockan sex ska jag tvätta. Ska bli gött med en lugn kväll med lite tvättande och plockande=) Wie=)


Kommer inte kunna träfaa min T förrän på fredag=( Han ska på nån grejj på Volvo ikväll och imorgon ska han på Rallyt=( Bläh. Känns konstigt och väääääldigt tråkigt att vi inte ska ses=( Vad ska jag ta mig till liksom? :O Haha. 

Av Ämms - 8 februari 2011 14:18

Ja jag är lika glad idag som jag var igår=) KOm hem nu för en liten stund sen. Kusinen L hämtade mig på jobbet för hon har just idag klarat körkortet=) Wohoo. Glad som Satan för hennes skull=) Men inga konstigheter för henne som klarar allt liksom:p


Ja.. hemma då. Funderade på om jag skulle fortsätta med gardingrejjemojjerna till köksfönstrena.. MEEEEN så kom jag på.. knappnålar var det ja:/ ORKAR verkligen inte åka till stan för att köpa de=( Inte idag:p Så får väl ta de imorn efter jobbet istället:p 


Undrar hur mitt finger kommer se ut när det är färdigläkt å allt? Tänk om den kommer se helt fakkad ut? =( Hoppas inte det.


Gamla jobbet saknar mig=) Jag jobbade ju på Hedenverket innan jag började jobba på Sjukan.. Och folket som jobbar där brukar fråga efter mig=) "Lisen" som jag kallar henne (vi jobbade/städade ihop där) berättade det idag=) åååh va jag saknar det stället nåt så oerhört.. ibland.. Det var sjuuukt jobbigt att ta sig dit och hem.. MEN. Det var värt det när man väl kom fram=) Synd bara att jag inte fick fortsätta=( Dumma dom=( Bara för att jag inte har körkort=( BLÄH!!


Ja. Men vad ska jag göra nu då? kom av mig helt här:p haha. som vanligt:O 

Ja just det.. jag ska nog lägga mig i soffan en kvartr=) och SEN börja med mat=) Hihi. Funderar på hamburgare och pommes=) Skulle sitta rätt bra i kistan nu de=)


Jaa förresten. vet inte om jag berättat.......meeeen... jag vägde mig igår morse, innan frukost som jag brukar göra, OCH jag hade inte gått ner i vikt efter mina sjuka dagar där jag inte åt ett dugg. Jag hade stått stilla=) Whooopp=D Så jag väger fortfarande 56kg=) WAAAAAAAAAACCCHHHHHHHHH:D helt underbart. OCH jag äter gröt till frukost varje dag men till lunch klarar jag inte så mycket så jag brukar äta antingen en, två smörgåsar. Grovt Bröd. Eller så blir det en liiiiiten matlåda=) Inte illa pinkat från hur det var innan eller hur? Då åt jag ju bara nån macka till frukost och ingenting till lunch, bara kaffe. Så ja. Jag är stolt över mig själv=D 


NU.. Soffan=)

Av Ämms - 7 februari 2011 16:37

   Jag påväg hem från jobbet


       Putte


Kattgräs som Putte fick av min T=)


Putte igen


Och nu, vavven Sussie som jag passade i lördags=)


            

Av Ämms - 7 februari 2011 16:30

Jag saknar inte så mycket nuförtiden.. Inte nu när allt har blivit till det bättre efter flytten och allt=)


Men något jag saknar är att ha en riktig mamma som är som en mamma ska vara. Jag har ju min faster som är som min mamma men det är ju liksom inte samma sak. 

Jag saknar inte just HENNE, utan bara grejjen att ha en MAMMA som finns där för en när man mår dåligt, eller när man bara vill prata.. Eller bara som finns.. Som älskar en.. oavsett.. 

Men ja.. jag vet att min faster älskar mig som sin egen dotter, och hon har varit mer som en mamma för mig än vad min egen har varit.. Känns ju ändå väldigt skönt att känna så=)

Ovido - Quiz & Flashcards