eas

Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Ämms - 15 februari 2011 18:21

Ja då va vi tilbaks till det här med vikt då.. Jag kanske är tjatig när det gäller det och vad man får säga, inte får säga, vad man ska hålla för sig själv och vad som ibland bara sägs för att få må lite bättre själv. JO.. Idag. Jag åt en stoooor portion mat till lunch.. Och jag menar STOR! Tallriken var överfull och arbetskamrat P gapade och sa, "Ja får du i dej allt det så är du fanumej duktig, inte ens jag skulle klara få i mig allt dedär" Och jag trodde inte jag skulle få i mig allt heller. (men det fick jag) Arbetskamrat K sa flera gånger "Ojj men Emma äter DU lunch?" "Hur ofta äter du mat egentligen när du har SÅÅÅÅ mycket mat?" "Äter du för hela veckan nu eller? Och sånna där idiotiska kommentarer. Ja, visst jag är smal. JAG VET! Tryck det inte i ansiktet på mig varje jävla dag. JAG SER VÄL FÖR FAN HUR JAG SJÄLV SER UT!


Ibland får man också höra, "Ta en till kaka du, det dör du inte av" Eller "Ja men ta lite till det behöver du som är så liten" Och blabalbal.

Har folk inge vett i skallen? hur ofta hör man någon säga till en större person "Nej men så mycket kan du ju inte äta" Eller "Har inte du ätit för hea veckan redan?" Eller något liknande? nej precis. Men till lilla mig som strävar efter att komma upp några jävla kilon ska få pikar dag in och dag ut. 


Hör också ibland att överviktiga mår sämre än en som är underviktig. Men jaha? Vad är egentligen skillnaden? Visst. Jag är inte underviktig längre. MEN jag mår fortfarande dåligt över hur jag ser ut, kroppsstorleken alltså. Och att man ser ben sticka ut lite här och där. SÅnt som jag inte vill och som inte syns på samma sätt om jag kommer upp sex sju kilon. 



Men ja. Min fråga. Varför är det mer accepterat att säga till nån att hon/han är smal, mager, spinkig, men inte tjock, fet, berg?

Av Ämms - 15 februari 2011 15:44

Min dag idag har inte varit någon bra dag, den blev superbra när jag var ombytt och klar för att gå hem. jag är alltså dåså ledig imorgon såå..!! Ja.. Min dag har varit jätte jobbig. Vaknade imrose hos min T och kom fram till nästan på en gång att jag glömt mitt smink hemma hos mig. Och ni som känner mig vet att jag VÄLDIGT SÄLLAN går ut utan smink. Och ABSOLUT INTE utan smink på jobbet. Jag gillar inte mitt ansikte när jag är blek och smalig.. Är så rödflammig och fläckig i hela fejjan så nej... Utan smink kan man ju inte gå då. Jag bryr mig inte om vad andra tycker, det är ju inte direkt nån som påpekar det och säger att jag ser ut som fan eller nåt. Utan det är vad jag själv känner. Jag känner mig naken utan smink. och min dag på jobbet utan det har varit helt förjävligt. =( Men nu är det över och jag kan slappna av. Imorgon är jag då ledig och jag ska tvätta.. eller.. försöka få tvätta. Ska gå ut nu snart och kolla om det finns tvättid. HOPPAS!!! annars blir jag ledsen. :O eller nåt,. :O har massor att tvätta. Är ju dags för Fräddans sängkläder och täcke och kuddar och allt annat skit han har. haha..  Så då blir det en heeeel del att göra :O Men ska bli gött att få det gjort. 

nej nu har jag bara skrivit en massa onödigt tjaffs som inte har med nånting att göra.. så nu ska jag skriva nåt riktigt roligt. För mig alltså:p

Min T sa till mig igår att han älskar mig=) Guu va gullig han var=) 





Ja här är de andra sakorna jag fick igår när in T kom hem till mig=) Sååå sööötttt :D


Ovido - Quiz & Flashcards