eas

Direktlänk till inlägg 15 februari 2011

Vissa människor förvånar mig aldrig.

Av Ämms - 15 februari 2011 18:21

Ja då va vi tilbaks till det här med vikt då.. Jag kanske är tjatig när det gäller det och vad man får säga, inte får säga, vad man ska hålla för sig själv och vad som ibland bara sägs för att få må lite bättre själv. JO.. Idag. Jag åt en stoooor portion mat till lunch.. Och jag menar STOR! Tallriken var överfull och arbetskamrat P gapade och sa, "Ja får du i dej allt det så är du fanumej duktig, inte ens jag skulle klara få i mig allt dedär" Och jag trodde inte jag skulle få i mig allt heller. (men det fick jag) Arbetskamrat K sa flera gånger "Ojj men Emma äter DU lunch?" "Hur ofta äter du mat egentligen när du har SÅÅÅÅ mycket mat?" "Äter du för hela veckan nu eller? Och sånna där idiotiska kommentarer. Ja, visst jag är smal. JAG VET! Tryck det inte i ansiktet på mig varje jävla dag. JAG SER VÄL FÖR FAN HUR JAG SJÄLV SER UT!


Ibland får man också höra, "Ta en till kaka du, det dör du inte av" Eller "Ja men ta lite till det behöver du som är så liten" Och blabalbal.

Har folk inge vett i skallen? hur ofta hör man någon säga till en större person "Nej men så mycket kan du ju inte äta" Eller "Har inte du ätit för hea veckan redan?" Eller något liknande? nej precis. Men till lilla mig som strävar efter att komma upp några jävla kilon ska få pikar dag in och dag ut. 


Hör också ibland att överviktiga mår sämre än en som är underviktig. Men jaha? Vad är egentligen skillnaden? Visst. Jag är inte underviktig längre. MEN jag mår fortfarande dåligt över hur jag ser ut, kroppsstorleken alltså. Och att man ser ben sticka ut lite här och där. SÅnt som jag inte vill och som inte syns på samma sätt om jag kommer upp sex sju kilon. 



Men ja. Min fråga. Varför är det mer accepterat att säga till nån att hon/han är smal, mager, spinkig, men inte tjock, fet, berg?

 
 
Ingen bild

emkape

16 februari 2011 09:09

Jag som länge varit fet (jo ett litet tag till) kan relatera till de korkade kommentarerna. Tryck på din inre "ignore"knapp och skit i dem. Eller testa att göra likadant. Om nån av dem för söker gå ner i vikt "SKA DU ÄTA DEN DÄR? Ojojoj då har du väl ätit för resten av månaden"

Detta enligt principen "skit ska skit ha"

Ämms

16 februari 2011 13:08

jag ska säga det nästa gång jag får höra nån dum kommentar från någon. Då jävlar är jag inte snäll:p

 
Ingen bild

Smajlis

16 februari 2011 10:55

Jag tycker att du är fin precis som du är. Skit i vad folk säger till dig. Jag är ju, som du vet; överviktig och får höra att jag skulle bli så fin om jag går ner i vikt. De förstår inte att de säger att jag är ful nu, men jag håller inte med dem om det. Det finns inga fula människor. Så dä så

Ämms

16 februari 2011 13:09

Det är lättare sagt än gjort när man får höra det dagligen men jag ska försöka =)
Tycker bara att det är så irriterande. men jag ska prova det Emkape förslog ;)

 
Ingen bild

emkape

16 februari 2011 18:35

Bra bra! Glöm inte att rapportera sen hur det gick, folk får ta sig i kragen och börja uppföra sig.

Ämms

17 februari 2011 15:37

Självklart kommer uppdatering =) MOhahaha!! Kommer bli riktigt spännande och se hur hon reagerar ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ämms - 14 november 2011 16:22

Ja det var ett bra tag sen jag bloggade nu. Det har varit så mycket på gång så man hinner liksom inte med:O Men jag lever och är lycklig som bara fan=)   Jag kan dra lite kortfattat vad som hänt då.. Har en resa pågång..Till Egypten med min T=)...

Av Ämms - 8 oktober 2011 17:26

Ja.. Lördag. Ledig. Hemma själv. Min T är hos hans föräldrar.Jag skulle följt med men stannade hemma istället. Mår inte sådär jätte bra =/ Fick ju urinvägsinfektion för några veckor sen.. Åt en pencilinkur då.. fick brev för två dagar sen att det p...

Av Ämms - 29 september 2011 17:22

Ja.. då var jag ledig idag.. eller ÄR ledig idag. Har grejjat i vardagsrummet, gjort det fint å grejjer överallt. känns jätte bra med den nya soffan=) Man verkligen VILL göra nåt då=) Hämtade lillebror L på skolan halv två, cyklade hem, han åt lite m...

Av Ämms - 26 september 2011 17:52

Helgen var luun och skön. Var ivär till Charlottenberg och hälsade på farmor, farfar, moster, kusiner, Faster,  Två bröder och några vänner =) Så otroligt roligt så jaaa=)  Blev inte att vi åkte till graven denna gången heller =( Fick inte tag på vän...

Av Ämms - 23 september 2011 12:11

Ja det är tredje dagen jag är hemma från jobbet pga av min förbannade förkylning. Men den börjar släppa lite nu, tror jag. Det känns så allafall. Har inte hostat lika mycket idag som jag gjorde igår. Och jag är inte lika snorig heller =) Känns bra =)...

Ovido - Quiz & Flashcards