eas

Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Två jobbiga dagar..

Av Ämms - 29 mars 2011 17:39

Ja dessa två dagar, alltså måndag och tisdag har varit riktigt jobbiga. Dagen igår börjar som vanligt, jag och faster börjar morgonen med att min T kör oss till jobbet. Jag berättar att jag har så svinit ont i vänstra sidan av magen.. Jag kan inte stå rakt och måste gå "mjukt" för att det inte ska göra ännu ondare. Hon säger att om det blir värre så måste jag uppsöka akuten ifall det är något allvarligt. Hon går till sitt område och jag går till mitt. Vi brukar mötas sen vid sju för att lämna frukosten i fikarummet och ta en snabbrök. Jag ringer henne innan men får inget svar.. Jag går iväg och ringer igen. Jag tror jag ringde fyra fem gånger men inget svar, så jag går tillbaks till mitt område och fortsätter. Efter en stund kommer min chef och vill prata med mig. Jag gör klart det jag håller på med och sätter mig brevid henne. Hon säger att hon behöver min hjälp och att jag inte ska bli rädd. Min första tanke var "Åh nej, ska jag få ännu mer att göra om dagarna nu" Men då behövde hon numret till fasters man för hon har hamnat på akuten. Hon hade ramlat ihop och låg där. Hon kunde inte prata ordentligt eller nåt. 

Jag får tag på fasters gubbe, min farmor (fasters mamma) och kusin L.. Dom ska åka med en gång. Jag slänger ifrån mig mina saker och springer dit med en gång för att hålla henne sällskap tills dom kommer. Jag kände mig så maktlös när jag kom in i rummet och såg henne ligga där skakandes och livrädd. Försökte prata med henne men hon kunde inte få fram ett enda helt ord så man förstod. Efter en stund kommer allihopa. Jag mådde så otroligt dåligt. 

Men det sjuka är att så fort chefen berättade om faster så försvann värken i magen. Det var precis som att kroppen tog bort smärtan för att jag tänkte på henne och hur hon mådde. Gårdagen blev det inte mycket gjort på jobbet. Jag städade det viktigaste och sen var jag hos henne. Kom hem halv sex igår kväll. 

Nu är hon hemma och mår mycket bättre, men hon ska vara hemma i två veckor nu och sen börja jobba igen. Hon får inte köra bil på ett år pga att hon ska trappa upp på sina epilepsimediciner. Så nu kommer det bli att hjälpa henne så gott jag kan, med det jag kan. 


Uhh vilka jobbiga dagar det har varit. Men jag är glad att hon mår bra igen och att hon fick komma hem idag.=)


Idag efter jobbet följde jag och lillebror F med kusin L runt till olika ställen för att komma efter koola grejjer till hennes bil. Hon köpte sån där wonderbaum eller hur det nu stavas, men den luktade för starkt så vi slängde ut sen efter en stund:p Och sen fick vi nästan bensinstopp, men som tur var så var macken såpass nära =)


Snart kommer min T hem och det ska bli så skönt att få mysa med honom =)


MÅSTE städa sovrummet nu. Det ser ut som ett bombnedslag:O och lillbrorsan har dammsugit å grejjer idag =) Och igårmorse hade han diskat upp all disk vi hade =) Guuu sö gött å ha en sån där hemmafru:p Hahah. 


Funderar mycket på det här med sambo.. Visst, det har jag ju redan, brorsan... men att bo ihop med den man älskar? Har bott ihop med två andra pojkvänner men då har det inte varit lika seriöst som med min T.. Då har det iofs inte varit seriöst alls egentligen.. Bara blivit och sen jah... åt helvete. Tänk om det inte skulle funka att bo ihop? Fast det gör vi ju nästan redan, kom jag på.. Vi umgås hela tiden, har inte sovit utan varandra på, ja.. läääänge.. Så kanske inte skulle vara så svårt ändå? Hmm.. ja, återstår att se vad som händer och hur det händer och när det händer... och Vad Händer? Fötter! =)


Jag har ju fastnat för BigBrother som fan nu :/ Uhh.. Jävla svin..:O Men ja.. det är såååååå otroligt kul å se hur folk beter sig egentligen.. Är dom sånna i verkliga livet, utanför det där huset? Eller blir dom bara sånna för att dom MÅSTE umgås med de människor som finns i huset och för att dom ska kunna höras och synas så beter dom sig på ett visst sätt.. Eller är dom bara så otroligt störda i huvudet? Alla är ju visserligen inte det men.. dom flesta.. är sjuka.. på riktigt.. Nej... nu orkar jag inte babbla mera. 


Ha det så kul så märks det när jag får mig tid att sitta här och skriva av mig igen:p

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ämms - 14 november 2011 16:22

Ja det var ett bra tag sen jag bloggade nu. Det har varit så mycket på gång så man hinner liksom inte med:O Men jag lever och är lycklig som bara fan=)   Jag kan dra lite kortfattat vad som hänt då.. Har en resa pågång..Till Egypten med min T=)...

Av Ämms - 8 oktober 2011 17:26

Ja.. Lördag. Ledig. Hemma själv. Min T är hos hans föräldrar.Jag skulle följt med men stannade hemma istället. Mår inte sådär jätte bra =/ Fick ju urinvägsinfektion för några veckor sen.. Åt en pencilinkur då.. fick brev för två dagar sen att det p...

Av Ämms - 29 september 2011 17:22

Ja.. då var jag ledig idag.. eller ÄR ledig idag. Har grejjat i vardagsrummet, gjort det fint å grejjer överallt. känns jätte bra med den nya soffan=) Man verkligen VILL göra nåt då=) Hämtade lillebror L på skolan halv två, cyklade hem, han åt lite m...

Av Ämms - 26 september 2011 17:52

Helgen var luun och skön. Var ivär till Charlottenberg och hälsade på farmor, farfar, moster, kusiner, Faster,  Två bröder och några vänner =) Så otroligt roligt så jaaa=)  Blev inte att vi åkte till graven denna gången heller =( Fick inte tag på vän...

Av Ämms - 23 september 2011 12:11

Ja det är tredje dagen jag är hemma från jobbet pga av min förbannade förkylning. Men den börjar släppa lite nu, tror jag. Det känns så allafall. Har inte hostat lika mycket idag som jag gjorde igår. Och jag är inte lika snorig heller =) Känns bra =)...

Ovido - Quiz & Flashcards