eas

Direktlänk till inlägg 23 april 2011

Långfredag och påskafton: två dagar motsatta varandra

Av Ämms - 23 april 2011 20:13

Gårdagen, alltså långfredan började rätt okej. Kom till jobbet, tog en kopp kaffe och småpratade med folket. Går sen till stället jag skulle börja med.. ser en stor skylt "Vinterkräksjukan..." Gööööörsköööööjjjjj.. eller inte. då fick jag alltså två avdelningar som har vinterkräksjukan... Och inom städ så ska man städa en sån avdelning sist... hur skulle jag nu lösa detta? Jo.. jag fick helt enkelt städa de "rena" rummen först.. alltså.. de rummen där patienterna inte hade denna kräksjuka.. så det blev en massa upp och nerspringande. Tur var det väl ändå att jag hade två avdelningar som låg på första och andra plan så att det inte var en på varsin sida av sjukhuset.. för hade det varit så, så hade jag blivit riktigt förbannad.. eller... mer förbannad än jag redan var.. 

Jag löste det på bästa sätt allafall.. Men på tisdag när min nya lilla chef är tillbaks så ska jag ta ett rejält snack med henne. Sånn här information MÅSTE komma fram till cheferna så att dom kan lägga upp avdelningarna på rätt sätt när det är helgtider och allt. 

Sen slutade jag efter många om och men.. Min T kom och hämtade mig =) Göllet=) Sen åkte vi iväg till Rud för att måla litegrann =) Jag rollade väggen och sen kom vännerna R och L och skulle vara med=) Skiiitkul och göööörfint blev de =)

Sen kom vi hem, såg en urkass film. Skyline. Den sög hårig hästballe.. Haha.

Men ja.. det var gårdagen det.. 


Idag var det min T´s tur att jobba.. under tiden passade jag på att tvätta och göra mig ordning. Sen kom han hem och vi åkte iväg för att fixa blomma och andra grejjer.. Hämtade upp två av T´s bröder så åkte vi till svärapelsinerna =) God mat och trevligt sällskap =) Lekte med lilla Sussie också =) Gööörkulit=)

Nu sitter jag här hemma helt i min ensamhet och väntar på att kusin L ska komma hem så jag har nån att umgås med ikväll.. Min T är ute och partajjar ikväll med sina vänner. Han frågade om jag ville med.. men.. jag känner inte alls för att vara ute bland en massa fulla människor. Ibland kan det vara kul att gå ut och bara röjja loss.. men... inte ikväll. känner egentligen inte för att göra nånting alls.. fast att jag har en hel hög med kläder som ska in i alla garderober, det orde diskas, det borde städas, det bordes det bordes... men ingenting händer =( Uch=( 


Imorgon ska det passas vavve, lilla ursöta Sussie, en sväng till I2 och förhoppningsvis vara ute hela dagen =) Bara inte min T är alldeles för bakis imorgon :O Haha


Nej ska gå och lägga mig i soffan en stund och bara va =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ämms - 14 november 2011 16:22

Ja det var ett bra tag sen jag bloggade nu. Det har varit så mycket på gång så man hinner liksom inte med:O Men jag lever och är lycklig som bara fan=)   Jag kan dra lite kortfattat vad som hänt då.. Har en resa pågång..Till Egypten med min T=)...

Av Ämms - 8 oktober 2011 17:26

Ja.. Lördag. Ledig. Hemma själv. Min T är hos hans föräldrar.Jag skulle följt med men stannade hemma istället. Mår inte sådär jätte bra =/ Fick ju urinvägsinfektion för några veckor sen.. Åt en pencilinkur då.. fick brev för två dagar sen att det p...

Av Ämms - 29 september 2011 17:22

Ja.. då var jag ledig idag.. eller ÄR ledig idag. Har grejjat i vardagsrummet, gjort det fint å grejjer överallt. känns jätte bra med den nya soffan=) Man verkligen VILL göra nåt då=) Hämtade lillebror L på skolan halv två, cyklade hem, han åt lite m...

Av Ämms - 26 september 2011 17:52

Helgen var luun och skön. Var ivär till Charlottenberg och hälsade på farmor, farfar, moster, kusiner, Faster,  Två bröder och några vänner =) Så otroligt roligt så jaaa=)  Blev inte att vi åkte till graven denna gången heller =( Fick inte tag på vän...

Av Ämms - 23 september 2011 12:11

Ja det är tredje dagen jag är hemma från jobbet pga av min förbannade förkylning. Men den börjar släppa lite nu, tror jag. Det känns så allafall. Har inte hostat lika mycket idag som jag gjorde igår. Och jag är inte lika snorig heller =) Känns bra =)...

Ovido - Quiz & Flashcards