eas

Alla inlägg den 13 april 2011

Av Ämms - 13 april 2011 16:44

jag hade bestämt mig för att för en gångs skull sova ut när jag äntligen är ledig. Men vad händer? Jo, jag vaknade till när min T gick upp och duschade, jag vaknade sen till när han väckte mig (haha) och ville ha en hejdå-kram och hejdå-puss. (gillades mycket) Sen somnades det om, men vaknade sen efter en kvart (eller nåt) av borrande, ett sjudundrandes borrande.. Det slutade inte så jag var väl illa tvungen att gå upp :( La mig i soffan en stund, då börjades det med sågande istället :/ Och efter en stund igen så hamrades det.. Tidigt på morgonen????? Men jaja.. man ska inte ha den turen att få sova ut nån gång :( 


Gick och kollade tvättid och klockan två påbörjades tvättande. Har bara torkning kvar nu =) Wiiie


Ja.. sluta-rökandet har gått rätt så bra faktiskt. Med lite små misstag ibland när min T går ut och röker:p Tar några bloss ibland å så men inge mer än de:p


Så var det detta med min vikt nu då =) Jag kan stolt berätta att jag nu (eller igår allafall) har hamnat på en vikt på 58.4 =) WOOHOO! Grattis till mig =) Och det bara ökar liiiite liiiiite i taget. Helt underbart =) I genomsnitt så går jag upp nästan ett kilo i veckan.. Har allafall varit så den senaste månaden :O 

Känner mig stolt över mig själv =) 

Och en sak till. Vart tror ni att det mesta av dessa kilona har satt sig då? JO, lite på röven, en del på magen, och en hel del på brösten. Så nu känns det nästan som att jag går runt och är lite gravid med bomber till tuttar :/ Haha. Men min T klagar inte på brösten allafall. (Vilken tur?)


Sen jag träffade min T så har jag gått upp nästan 8 kilo. På fem månader. HAHA!  


Nej nog om det. Lillebror F frågade när jag och min T har tänkt oss att flytta ihop, och ja.. det är väl en tidsfråga egentligen. Men OM det nu skulle bli av inom en snar framtid så kommer förmodligen lillebror försöka få hyra T´s lägenhet i andra hand. Om det går förståss. Skulle vara en bra grejj för oss alla tror jag. Jag och min T får prova på att bo tillsammans och se hur det funkar, och lillebror får prova på att bo själv. Och funkar det inte för lillebror att bo själv så är det bara att han flyttar hem igen. Och skulle det inte funka för min T och mig att bo helt ihop så har han ändå sin lägenhet kvar. =) 

Men det är ju inget som kommer att ske nu direkt utan vi får se när det blir av =)

Vi har allafall diskuterat vad vi ska göra med lillebrors rum om han nu skulle låna T´s lägenehet, och vi har kommit fram till att det skulle bli ett spel/sy/något-mer -rum =) Mohohoh.



Vill börja läsa igen också.. Inte läst på flera flera månader =( Men inte så lätt när alla böcker är nedpackade och jag inte har nånstans att ha dom =( MÅSTE KÖPA bokhylla. Var iväg till solareturen för nån vecka sen och kollade om det fanns nån där som var värd att köpa, men det fanns INTE EN ENDA bokhylla. Alltså helt enkel utan massa tjaffs å dret.. Så ja.. jag får väl kika vidare.. eller gå till gengåvan kanske? har dom bokhyllor tro? hmm.. ja får se


På fredag köper min T bil =) En Opel Astra blir det =) Men det som kommer bli trixit är att parkera den. EN idiot här hemma har en stor skåpbil (fönstergubben-bil) parkerandes snett bakom vår parkering och den är minst en halvmeter längre än alla andra bilar. Imorgon ska jag ringa till bolaget och höra om en sån stor "Bil" verkligen får stå där. Det är redan krångligt att parkera med den lilla bilen vi har, om det är fullt på parkeringen, hur ska det då inte bli när vi kommer ha en stor bil? Hmm...

Ovido - Quiz & Flashcards